Általános Szerződési Feltételek

Szolgáltató: Utazzmost.hu.
Cím: 1023 Budapest, Komjádi Béla u. 1.
Adószám: 13069560-2-41
Magyar Kereskedelmi és Engedélyezési Hivatal regisztrációs szám: U-000923
Cégjegyzékszám: 01-09-942400
Email: info@utazzmost.hu
Telefonszám: +36704599999

 

Az utazzmost.hu honlapon történő repülőjegy foglalással, a vonatkozó díjak megfizetésével valamint az utas repülőjegyének kiállításával légi személyszállítási szerződés jön létre az érintett légitársaság és az utas között, melyet a Utazzmost.hu. közvetít. Az internetes foglalási oldalak igénybevételéért a Utazzmost.hu-t szolgáltatási díj illeti meg az alábbiak szerint. A szolgáltatási díj a jegykiállítást követően nem visszatéríthető.

A szerződés írásban foglaltnak minősül.

Amennyiben a repülőjegy foglalására a Utazzmost.hu. irodájában személyesen vagy a Utazzmost.hu. e-mail címére küldött elektronikus levél útján kerül sor, úgy az ilyen módon létrejövő szerződésre a jelen Általános Felhasználási Feltételek megfelelően irányadók.

 

1. Repülőjegy foglalása és a légi személyszállítási szerződés létrejötte:


A utazzmost.hu  honlap (továbbiakban foglalási rendszer) a GDS ( Global Distribution System ) rendszerek és számos légitársaságok adatbázisában nyilvántartott járatokat, árakat, illetékeket és díjakat jeleníti meg.

A foglalási rendszer igénybevételéért a Utazzmost.hu szolgáltatási díjat számol fel, amely díjat a visszaigazolt ár már tartalmaz. Klasszikus (nem fapados) légitársaságok repülőjegyeinek vásárlásakor bank/hitelkártyás fizetés esetén a Utazzmost.hu. bankkártyás kezelési költséget számol fel. A fapados légitársaságok a repülőjegy árán és a repülőtéri illetéken felül saját díjszabásukban meghatározott bankkártya tranzakciós díjat és esetenként más díjakat is felszámolhatnak, melyeket esetleg csak a foglalási folyamat fizetés előtti fázisában jelenítenek meg!

A repülőjegy foglalás elkészítésére irodánkban is lehetőség van. A repülőjegy ára a foglalás pillanatában rendelkezésre álló helyek alapján határozható meg.

A repülőjegy foglalásakor, de legkésőbb 48 órán belül a rendszer automatikus visszaigazolást készít, amelyet az Ön által megadott email címre küld el. Az emailek fogadása a felhasználó felelőssége, irodánk a nem kézbesíthető e-mailekért vagy az e-mailek el nem éréséből származó károkért nem vállal felelősséget.

Amennyiben az automatikus visszaigazolás nem érkezik meg az Ön email címére néhány percen belül, kérjük, keresse ügyfélszolgálatunkat a lehető legrövidebb időn belül.

Amennyiben e visszaigazolás az igénybe vevő megrendelésének elküldésétől számított 48 órán belül az igénybe vevőhöz nem érkezik meg, az igénybe vevő mentesül az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól.

A visszaigazolásban szereplő foglalási kódot kezelje bizalmasan, ne adjon lehetőséget arra, hogy az illetéktelen személyek birtokába jusson. A foglalási kód nem megfelelő kezeléséből eredő károkért irodánk nem vállal felelősséget.

Ha Önnek egyazon útvonalra és/vagy időpontra több foglalása is van, minél hamarabb töröltesse azt a foglalást, amelyikre nem lesz szüksége, ugyanis a légitársaság a dupla foglalásokat előzetes figyelmeztetés nélkül törli. Az ebből eredő károkért irodánk nem vállal felelősséget.

 

Szolgáltatási díjaink

Ár

Megjegyzés

Repülőjegy kiállítási díj (kontinensen belül) online foglalás esetén

4 200Ft/repülőjegy

 

Repülőjegy kiállítási díj (kontinensek között) online foglalás esetén

5 900 Ft/repülőjegy

 

Személyes ügyintézési pótdíj (irodai jegyátvétel, ill. ügyfélszolgálaton keresztül történő foglalás esetén)

2 500 Ft/repülőjegy

a repülőjegy kiállítási díjon felül

Repülőjegy módosítás és lemondás díja:

5 000 Ft/repülőjegy

a légitársasági díjakon felül

Repülőjegy módosítás és lemondás díja járattörlés ill. egyéb önkéntelen változtatás esetén

0 Ft/repülőjegy

a légitársasági díjakon felül

Online check-in elkészítése az ügyfél kérésére

2 500 Ft/repülőjegy

 

Feladott poggyász utólagos foglalása diszkont légitársaság járataira az ügyfél kérésére

2 500 Ft/repülőjegy

a légitársasági díjakon felül

Számlamódosítási díj

5 000 Ft/alkalom

 

Számla kiküldése e-mailben

0 Ft/alkalom

 

Számla kiküldése postán

a postai díjat a címzett fizeti

 

Visszautalás díja (befoglalt, kifizetett, de nem kiállított repülőjegyeknél)

2500 Ft/alkalom

 

Nyitva tartási időn kívüli ügyintézés díja

5 000 Ft/alkalom

 

Kiegészítő szolgáltatások foglalási díja (ülőhely, sporteszköz, speciális poggyász, kíséret nélküli gyermek, kisállat szállítás, túlsúlydíj)

2 500 Ft/fő

az esetleges légitársasági díjakon felül

Egészségügyi okokból kért kiegészítő szolgáltatások foglalási díja (pl. tolószék, speciális étel, kísérő)

0 Ft/fő

az esetleges légitársasági díjakon felül

Diszkont légitársaságok esetében kezelési költség

A teljes fizetendő összeg 1,3%-a

 

PayPal kezelési költség

A teljes fizetendő összeg 2%-a + 90 Ft

 

Repülőjegy kiállítási díj (kontinensen belül) Call Center foglalása esetén

5200 Ft/repülőjegy

 

Repülőjegy kiállítási díj (kontinensek között) Call Center foglalása esetén

6 900 Ft/repülőjegy

 

A légi személyszállítási szerződés a légitársaság és az utas között akkor jön létre, amikor az utas a repülőjegy ellenértékét megfizeti és a repülőjegy kiállításra kerül. A létrejött légi személyszállítási szerződésre az adott légitársaság üzletszabályzatának feltételei az irányadók. A jogviszony az utas és a Légitársaság között jön létre, az utazási iroda csupán közvetítői tevékenységet lát el.

 

2. Utazási adatok megadása

Az utasok adatait az érvényes és az utazáshoz használt dokumentumban (útlevél, vagy személyi igazolvány) szereplővel megegyező módon kell megadni. A légitársaságok megtagadhatják a fuvarozást, amennyiben az azonosításra használt dokumentumban és a repülőjegyben eltérő adatok szerepelnek.

Az adatok megadása a felhasználó felelőssége. A foglalást követően küldött automatikus visszaigazolásban a felhasználó köteles a megadott utas adatokat ellenőrizni és pontatlanság esetén a Utazzmost.hu-t haladéktalanul értesíteni. Helytelen adatok megadásából származó károkért a Utazzmost.hu nem vállal felelősséget.

 

3. Kapcsolattartó személy adatai

A foglalási rendszer lehetőséget biztosít kapcsolattartó személy megjelölésére. A Tensi l Kft. minden értesítést a kapcsolattartó személy számára és a foglalási rendszerben megadott email címre továbbít. Ezen értesítések utasoknak történő továbbításával kapcsolatban semmiféle felelősséget nem vállal.

 

4. Utazási dokumentumok

Az utazáshoz szükséges dokumentumok rendelkezésre állása az utasok felelőssége. A Utazzmost.hu nem ellenőrzi és nem vállal felelősséget azért, ha az utazás a szükséges dokumentumok, vagy vízum hiányában meghiúsul.

A nemzetközi előírások általában a visszaérkezés dátumát követő további 6 hónapos érvényességet írnak elő az okmányok (útlevél, személyi igazolvány) esetében. Kérjük minden esetben ellenőrizze az átszállási város országához és a célországhoz tartozó vízumszabályokat az adott ország(ok) külképviseletén!

Az esetleges menetrendváltozások, illetve járattörlések miatt kérjük, hogy foglalását az utazás megkezdése előtt 72 órával erősítse meg az adott légitársaság ügyfélszolgálatával. A Utazzmost.hu a járattörlésekből, illetve késésekből származó károkért felelősséget nem vállal.

A megnövekedett légiforgalom, és a szigorodó biztonsági előírások miatt a jegyen szereplő indulási idő előtt legalább 2 órával meg kell jelenni a repülőtéren. Egyes repülőterek esetén ennél szigorúbb szabályok is előfordulhatnak. A járatra való bejelentkezés legkésőbbi megengedett időpontja légitársaságonként, repülőterenként és útvonalanként változhat, ezért kérjük, utazása előtt érdeklődjön erről irodánknál vagy a légitársaság honlapján!

 

5. A foglalások és repülőjegyek módosítása és visszatérítése

A foglalások, illetve a már kiállított repülőjegyek kizárólag a légitársaságok előírásainak megfelelően módosíthatók, vagy válthatók vissza. A légitársasági előírásokról és a megvásárolni kívánt repülőjegyre vonatkozó szabályokról kérjük érdeklődjön Ügyfélszolgálatunknál. Kérjük változtatási, illetve lemondási szándékát minden esetben e-mailen jelezze felénk, legkésőbb 2 munkanappal az adott járat indulása előtt. A módosítás, visszatérítés lehetőségéről és az esetlegesen felmerülő költségekről írásban tájékoztatjuk utasainkat, aminek elfogadásával végezzük el a kért változtatást, lemondást.

Ha Ön repülőjegyét bankkártyával, vagy hitelkártyával egyenlítette ki, az esetleges visszatérítéskor utasbiztonsági okokból kizárólag az eredeti vásárláskor használt kártyához tartozó bankszámlára helyezhető vissza az összeg. Ennek ügyintézési ideje az adott légitársaságtól, a terhelő banktól és az ügyfél számlavezető bankjától függően 7-21 nap. A bank-/illetve hitelkártyás visszatérítések késéséért irodánk nem vállal felelősséget.

A repülőjegyek módosítása, visszatérítése külön szolgáltatásnak minősül, melyért a légitársasági díjakon felül a Utazzmost.hu módosítási/lemondási díjat számít fel.

Amennyiben az utas oda-vissza jeggyel rendelkezik, és a jegy valamely szakaszát nem használja fel ("no-show"), úgy a légitársaság automatikusan törli a jegyhez tartozó foglalást, és a további szakaszoknál megtagadja az utas szállítását.

 

6. Fizetési lehetőségek

Repülőjegyét a visszaigazolásban feltüntetett fizetési határidő letelte előtt kell egyenlíteni, mert a légitársaság automatikusan törli a pénzügyileg nem rendezett foglalást.

A légitársaság a fizetési határidőt a foglalást követően is bármikor megváltoztathatja. Ilyen esetben ügyfeleinket emailben értesítjük a megváltozott határidőről.

A légitársaság a foglalást követően, a jegykiállításig bármikor visszavonhatja díjtételeit. Így – ha ritkán is – de előfordulhat, hogy a fizetési határidő lejárta előtt sem lehet biztosítani a visszaigazolásban megadott árat.

Árgaranciát a légitársaságok csak a kiállított repülőjegyekre adnak, ezért javasoljuk a bankkártyával történő azonnali fizetést.

6.1. Online bankkártyás fizetés

Bankkártyás fizetés esetén az ajánlatban szereplő összeget egy tételben a Utazzmost.hu terheli számláján.

Az összeg tartalmazza a légitársasági díjakat (jegyár + illetékek), a Utazzmost.hu. szolgáltatási díját, a kezelési költséget illetve a kiválasztott biztosítás(ok) díját.

A bankkártyás fizetés esetén a fizetést követően a repülőjegy azonnal kiállításra kerül.

Klasszikus  (nem fapados) légitársaság jegyének vásárlásakor:

A fizetést követően azonnal küldünk Önnek egy automatikus e-mailes visszaigazolást, amely mellékletében megtalálható az utazáshoz szükséges elektronikus repülőjegy.

Fapados légitársaság repülőjegyének vásárlásakor:

A fizetést követően azonnal küldünk Önnek egy e-mailes visszaigazolást. A légitársasági visszaigazolást (repülőjegyet) külön e-mailben küldjük.

6.2. Fizetés banki átutalással vagy banki befizetéssel

Átutalását az alábbi bankszámlaszámra várjuk:

Utazzmost.hu.
Befizetését az alábbi bankszámlára várjuk:

Erste Bank:

A közlemény rovatba írja be hatjegyű foglalási számát és a "repülőjegy" megjegyzést. Az összeg beérkezése után állítjuk ki a repülőjegyet, ha a számlánkon jóváírás a visszaigazolásban feltüntetett jegykiállítási határidőn belül történt meg.

Kérjük fokozottan figyeljen arra, hogy a fizetési határidőben meghatározott időpontig a vételárnak meg kell érkeznie számlánkra.

A repülőjegye(ke)t a foglalásban megadott email címre juttatjuk el.

6.3. Készpénzes fizetés irodánkban

Repülőjegyét személyesen készpénzzel tudja kifizetni irodánkban:

1023 Budapest, Komjádi Béla u 1
Nyitva tartás: Hétfő - péntek: 09.00 - 17.30

7. Repülőjegy átvétele:

A lefoglalt és a fizetési határidőn belül kiegyenlített repülőjegyeket irodánk a foglalásban megadott átvételi mód szerint kézbesíti e-mailben vagy személyes fizetés esetén az irodában.

A felhasználó felelőssége, hogy a megadott e-mail fiók az elektronikus jegy fogadására alkalmas legyen. A Utazzmost.hu. az ebből eredő károkért nem vállal felelősséget.

 

8. Számlázás:

Repülőjegyről elektronikus számlát állítunk ki,  a számlázási adatoknál megadott címre. A számlát a repülőjeggyel együtt adjuk át (személyes fizetés esetén), vagy e-mailben juttatjuk el Önnek (elektronikus jegy esetén)!

Felhívjuk szíves figyelmét, hogy a Utazzmost.hu. által kiállított számviteli bizonylatok nem értelmezhetők akként, hogy a légi személyszállítási szerződés az utas és a Utazzmost.hu között jönne létre. Az utas a légi személyszállítás teljesítésével kapcsolatos bármely igényét kizárólag az érintett légitársasággal szemben jogosult érvényesíteni.

Számlamódosításra a számla kiállítást követően díj ellenében van lehetőség, a foglalással megegyező tárgyhónapban.

A panaszkezelés helye a utazzmost.hu  irodája.

A megkötött szerződés nem kerül iktatásra.

Az Általános Szerződési Feltételek magyar nyelven íródott, vitás esetben a magyar jog szabályai az irányadóak.

Érvényes: 2017. május 1-től